Cukkínis kenyér


Tudom, nem újdonság, csak nekünk volt az, hogy reszelt cukkíni kerül a kenyérbe. A végeredményen nem érződik, csak aki nagyítóval nézi, az veheti észre a halvány zöldes csíkokat. Viszont az állaga egészen mennyei lesz a zöldségtől, csodálatosan puha, lágy szerkezetű, igazi falni való kenyérke.
Az ötlet adott volt, ezúttal is mentem a saját fejem után, nagyjából fél kiló liszttel szoktam dolgozni és ehhez adok mindenféle jókat.
A sütést még egy kicsit gyakorolnom kell, mert most is odakapott a teteje. Sajnos nem egy világbajnok a sütőm, küzdünk is egymással rendesen.

Cukkínis kenyér

Hozzávalók: 35 dkg finomliszt, 15 dkg teljes kiőrlésű liszt, 20 dkg cukkíni, 2 evőkanál olaj, 1 kiskanál só, 1 csapott kiskanál cukor, 1 csomag száraz élesztő (7g), 1 dl langyos víz.
Hogyan készült? A kétféle lisztet összekevertem. A cukkínit meghámoztam és lereszeltem. Az élesztőt belekevertem a langyos cukros vízbe.
A hozzávalókat jó alaposan összegyúrtam és gombóc formában, letakarva kelesztettem 2 órát. Újra átgyúrtam és két veknit formáztam belőle. Újabb 2 óra következett, amíg mi a játszótéren dorbézoltunk.
A sütőt 250 fokra előmelegítettem, tettem az aljára egy tálka vizet, a kenyérkéket pedig betoltam sülni. 10 perc után levettem a hőt 200 fokra és még úgy 25 percet hagytam bent.

5 megjegyzés:

duende írta...

Szerintem istenien néz ki Ági! :) Igazi, szép, rusztikus kenyér. Nagyon kedvemre való! :)

(Az én sütőm is rossz. Alul éget, fölül meg nem pirít...)

erős ildikó írta...

Ez nagyon tetszik, lementettem a receptet! Nagyon formás is!

Az én sütőm szerencsére szépen süt...

trinity írta...

Én nem látom, hogy odakapott volna...Szép!
Az enyém is éget. 25 fokkal alacsonyabb hőfokon kell sütnöm, mint a megadottak.

Ági, aki főz írta...

Azért nem látszik, hogy kicsit megégett, mert 2 vekni volt és ráadásul csak az egyik fele, a belső oldal pirul mindig jobban.

Másrészt pedig nagyon lassan melegszik be, egy csirkét megsütni... áááá.

Anais írta...

Szia Ági!

Bár már olvaslak egy ideje, ez az első recept, amit kipróbáltam nálad, és jelentem isteni lett :) (bár én csak 2x1 órát kelesztettem, de úgy tűnik nem lett baja :)

Nagyon kiváncsi vagyok miért kell a sütéshez a kis tál víz. Elárulod? :)

Üdv:
Anais