Pest legszebb arca

Egy falatnyi Párizs Pesten - a Gerlóczy kávéház.


T. Nagy Tamás legendás sajtboltja és a kicsit újabb eresztésű Szalámibolt között, a Váci utca turistakavalkádjához megtévesztően közel, mégis egy csendes terecskére húzódva csalogat a Gerlóczy. Az egymás mellé sorakoztatott székeknek már a formája, elrendezése is tökéletesen idézi a francia fővárost. A pincérek is hosszú kötényt hordanak, az étlap is a francia gasztronómia diadalát zengedezi.
A hely alapvetően egy kávéház, egyszóval nem a meleg étel a legerősebb oldala. Mégis lehet itt egy jót ebédelni, vacsorázni, csak éppen okosan kell választani. Kitűnőek a levesek, jól esik egy quiche-re beülni egy nagy halom saláta társaságában. De mégis érdemes inkább a hideg összeállítások között keresgélni. A már emlegetett sajt- és szalámibolt legjobbjai kóstolhatók így meg egy szuszra. A pástétomok meg a friss kecskesajtok például a zsenialitás határát feszegetik. Pedig végtelenül egyszerű ételek ezek, csakúgy, mint a helyben sütött kenyerek. Meglepően sokféle közül választhatunk, amelyeket akár haza is vihetünk. A paradicsomos-bazsalikomos igazi nyári csemege, de a Flute Rustikal, a maga egyszerűségében tökéletes kiegészítője minden falatnak.
Az édességek terén ismét nem mutat semmi kiemelkedőt a Gerlóczy, bár finomak a mousse-ok meg egyebek, a macaron például nagy csalódást okozott nekem, ahhoz képest, ahogy a máshol olvasható áradozó leírások alapján elképzeltem ezt a finomságot.

Az biztos, hogy vissza meg újra vissza fogok térni ide, mert atmoszféra teremtésből jeles, és minden alkalommal, amikor itt falatoztam, biztos, hogy pár franciául beszélő turistába is botlottam, ha pedig nekik megfelel, akkor az csak jó lehet.

3 megjegyzés:

MGL írta...

Nekem is az egyik kedvenc atmoszférám Pesten, de a kenyerek sajnos ha jól tudom német import.....a culinarisban is ilyen van...nem értem miért és számtalan kérdést vetett fel bennem-ahol tényleg maguk sütik a kenyeret kevés hely van ami eszembe jut elsőre...pl.: Sapore Italiano (még a grissinit is), Pomo d Oro

Ági, aki főz írta...

Nem igazi??? Na, most nagyot csalódtam. Gondolom félkészen hozzák, mert kisütni, úgy tűnik, hogy helyben sütik. Különben nem lenne ilyen ropogós-puha.

Dolce Vita írta...

Fagyasztott és náluk, ha jól emlékszem spanyol, mint a Culinarisban