Újabb cseresznyés, ezúttal tejmentesen


Judit másodszor küzdi végig a szoptatást tejmentes diétával. Mélységesen együtt érzek vele, pedig én csak 3-4 hónapig szenvedtem a tejeskávé megvonásától. Gondoltam, ha már megyünk, akkor felhasználva a tapasztalataimat, sütök valamit, mégse menjünk üres kézzel.

Átnyálaztam a korábbi receptjeimet, aztán ömlesztettem pár variációt. Tulajdonképpen nagyon egyszerű, mégis rafinált süteményt készítettem, csupán a vaj helyett zsír került bele. Igen, zsír, ami szinte ugyanúgy viselkedik, mint a vaj és szinte teljesen íztelen. Vegáknak persze nem ajánlott. Természetesen tejmentes margarinnal is készíthető, ha éppen sikerül beszerezni.

Cseresznyés, csokoládés sütemény tejmentesen

Mi került a 26 centis, kerek tortaformába? 15 deka zsír, 7 deka cukor, 18 deka finomliszt, 2 tojás szétválasztva, 1/2 csomag sütőpor, 15 deka cseresznye lekvár, 10 deka keserű csokoládé, 2 evőkanál porcukor, 1 evőkanál kakaópor.

Hogyan készült? A tésztához kikevertem a zsírt, cukrot, a tojások sárgáját. Beledolgoztam a sütőporos lisztet. Formába simítottam, 10 percig elősütöttem. Közben a csokit apróra vágtam, a tojás fehérjét kemény habbá vertem, belekevertem a porcukrot meg a kakaót is.

A félig sült tésztára ráöntöttem a lekvárt, a csokiforgácsot és a tetejére simítottam a tojáshabot. Még úgy 15 percet sült, miközben mennyei illat töltötte be a lakást.

A végeredmény kicsit morzsálódós, de nagyon finom, csokis, édes finomság lett.


2 megjegyzés:

duende írta...

Hm... jól hangzik! :)

erős ildikó írta...

Tejjel, vagy tej nélkül - akárhogy is - csodaszép!